Klachtenregeling

Interne klachten procedure
Ouders en Oudercommissie
Bij onvrede, klachten vanuit de ouders/oudercommissie vinden wij het zeer wenselijk dat u deze schriftelijk kenbaar maakt aan ons als de houders en eigenaren zodat wij als partijen in gesprek kunnen komen met als doel de onvrede/klacht te kunnen oplossen.
U kunt de klacht(en) die u heeft mailen naar suzan@kids-time.nl
Wij verwijzen u naar het Formulier F 348 interne klachtenreglement formulier, deze kunt aanvragen via e-mail.
Neutrale partij (tussenstap)
Wanneer het contact tussen de ouder/oudercommissie en ondernemer onverhoopt niet leidt tot een succesvolle en bevredigende oplossing, kan de ouder/oudercommissie zich richten tot Casa4, Ondernemen in Welzijn. Casa4 kan als neutrale partij helderheid en duidelijkheid brengen alvorens men zich richt tot de Geschillencommissie.
Contactpersoon is Hedy van Kappel
T: 06-3400209
E: hedyvankappel@casa4.nl.
Stappenplan Geschillencommissie
Voor het indienen en behandelen van een klacht door de Geschillencommissie.
Stappenplan geschillen/klachten:
✅De ouder/oudercommissie dient de klacht ten allen tijde eerst in te dienen bij de ondernemer.
✅Leidt de klacht niet tot een bevredigende oplossing dan moet het geschil binnen 12 maanden na datum van indienen bij de ondernemer, ingediend worden bij de Geschillencommissie Kinderopvang en peuterspeelzalen.
✅Geschillen kunnen zowel door ouder/oudercommissie als door de ondernemer worden ingediend bij de geschillencommissie.
✅Wanneer de ouder/oudercommissie een geschil indient moet de ondernemer deze keuze respecteren.
✅Wanneer de ondernemer een geschil wil indienen is deze verplicht de ouder/oudercommissie schriftelijk of in een andere passende vorm te vragen zich binnen 5 weken uit te spreken of hij/zij daarmee akkoord gaat. De Ondernemer moet daarbij aangeven dat hij/zij zich na het verstrijken van de bovengenoemde 5 weken termijn, vrij zal zijn zich te richten tot een gewone (civiel) rechter.
✅De Geschillencommissie doet een uitspraak met in achtneming van de bepalingen van het reglement. Dit reglement kan beschikbaar worden gesteld via www.degeschillencommissie.nl. De Geschillencommissie geeft een bindend advies.
✅Voor de behandeling door de Geschillencommissie is een vergoeding verschuldigd.
✅Uitsluitend de Geschillencommissie en de gewone(civiel) rechter zijn bevoegd kennis te nemen van de geschillen/klachten vanuit privacy wetgeving.


